Czym właściwie jest audyt SEO?

Podstawą e-marketingu jest oczywiście optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych, określane skrótem „SEO”, tłumaczonym w języku angielskim na „search angine optimization”. Aktywnościami związanymi z tą dziedziną zajmują się agencje marketingowe oraz specjalistyczne agencje SEO, choć równie często zdarza się, że pozycjonowanie jest przeprowadzane przez samych twórców i właścicieli stron bądź sklepów internetowych.

Zlecając takie zadanie innym osobom z zewnątrz, trzeba oczywiście za nie zapłacić, a każdy chyba wolałby na tym zaoszczędzić. W przypadku zdecydowania się na samodzielne pozycjonowanie strony internetowej zawsze należy jednak pamiętać o tym, by przed rozpoczęciem jakiegokolwiek pozycjonowania zająć się dokładnym audytem, który na pewno każdemu ułatwi dalsze działania związane z SEO.

Jak można zdefiniować audyt SEO? Otóż jest to po prostu szczegółowa analiza całej witryny internetowej i wszystkich składających się na nią elementów oraz realizowanych w jej obrębie działań czy nawet zewnętrznych akcji. Elementy te wymagają sprawdzenia, gdyż każdy z nich może przełożyć się na skuteczność późniejszego pozycjonowania. Podczas audytu SEO analizuje się zarówno czynniki wewnętrzne, jak i różne czynniki zewnętrzne, czyli np. konkurencyjne strony oraz sposób ich pozycjonowania.

Audyt SEO bada też ogólną konstrukcję strony i pozwala wyznaczyć błędy w tej budowie (jeśli takowe istnieją). Ponadto ocenia on zastosowanie słów kluczowych i bada wszystkie treści. Dostarcza niekończącej się ilości bezcennych informacji. To właśnie z ich pomocą można dużo lepiej zaplanować pozycjonowanie i też dużo skuteczniej je przeprowadzić.

Za sprawą dokładnie wykonanego audytu SEO twórca strony odkrywa wszystkie mocne i słabsze strony własnej witryny. A później może nimi już samodzielnie manewrować. Tak zmienia pozycjonowanie stron internetowych, by usuwać słabsze elementy i wzmacniać te, które już teraz są dobre. Audyt powinien być ponawiany przynajmniej raz do roku. Warto bowiem być na bieżąco ze skutecznością zmian zachodzących na stronie.