Już jakiś czas temu podjąłeś decyzję, że sam zajmiesz się pozycjonowaniem swojej strony i w tym krótkim czasie skoncentrowanym na wykonywaniu działań SEO zdążyłeś się przekonać, że to wszystko nie jest wcale takie proste? Teraz do wyboru masz dwie opcje.
Możesz albo mimo wszystko pogodzić się z własną małą porażką i zlecić pozycjonowanie stron internetowych komuś innemu, albo nieco bardziej zwiększyć swoją wiedzę w temacie i skupić się na rzeczach, o które do tej pory nie zadbałeś. Istnieje bowiem duże ryzyko, że całkowicie zbagatelizowałeś istotę czynników zewnętrznych. A one są niestety tak samo ważne co czynniki wewnętrzne.
Wyszukiwarki Google są bardzo wrażliwe na przeróżne sygnały, tak więc mogą zmieniać pozycję twojej strony nawet wtedy, gdy z tą stroną totalnie niczego nie robisz. Liczą się też bowiem działania i zachowania osób z zewnątrz. Czasem to twoja konkurencja może pomóc ci w pozycjonowaniu twojej strony, a czasem może ona to pozycjonowanie totalnie uniemożliwić i pogorszyć jego skuteczność.
Musisz sprawować nad tym pieczę. Musisz trzymać rękę na pulsie i dokładnie wiedzieć, jak działają konkurujące z tobą strony internetowe. Nie jest wcale powiedziane, że nie masz na nie żadnego wpływu. Możesz bowiem starać się docierać ze swoją stroną do rzetelnych, zaufanych i wartościowych dla wyszukiwarek portali, by to właśnie na nich pojawiały się odnośniki do twojej witryny.
Sam o to zadbaj. Dobrym pomysłem będzie też tworzenie serwisów zapleczowych dla strony głównej, na których zaczniesz umieszczać treści powiązane z tą stroną i wplatać w nie odpowiednie linki. To wszystko ułatwi ci pozycjonowanie stron internetowych.
To wszystko będzie początkowo trudne do zorganizowania i przeprowadzenia, jednakże z czasem będzie tylko łatwiej. W ocenie przeróżnych czynników zewnętrznych pomoże ci również profesjonalny audyt SEO. Akurat taki audyt warto zlecić komuś z zewnątrz, nawet jeśli pozycjonuje się stronę samodzielnie.