Wszyscy wynajdujemy dla siebie różne informacje w sieci poprzez wpisywanie odpowiednich słów do wyszukiwarek. Wybieramy słowa kluczowe związane z tym, co jest dla nas interesujące i w ten sposób jesteśmy przekierowywani na portale, które mogą zawierać przydatne dla nas dane.
Te słowa kluczowe powinniśmy więc wykorzystać również wtedy, gdy sami stawiamy na pozycjonowanie stron internetowych i sami przeprowadzamy je na własnych witrynach. Wybór słów kluczowych nie powinien być spontaniczny. Nawet te frazy trzeba sobie dobrze zaplanować, by wiedzieć, jak będzie się je stosować w przyszłości i trzymać się tego planu, unikając w ten sposób popełniania błędów.
Bardzo dobrym pomysłem będzie poświęcenie pewnego czasu na wybór różnych słów kluczowych. Na pewno nie powinniśmy się ograniczać do jednej czy dwóch fraz. Używajmy zarówno pojedynczych słówek, jak i dłuższych zwrotów czy nawet długich ogonów, którymi często są chociażby różne zapytania, jakie sami nieraz wpisujemy do wyszukiwarek.
Przeprowadzony potem audyt SEO pokaże nam, czy podjęliśmy tutaj dobre decyzje. Najpierw czeka nas jednak poważna burza mózgów. W jej trakcie zastanówmy się nad tym, jakie słowa czy hasła mogłyby być wyszukiwane przez Internautów, do których sami chcemy trafić i których chcemy skierować na swoją stronę internetową. Mogą to być zarówno popularne zwroty, jak i coś znacznie mniej oczywistego i rzadziej wyszukiwanego.
W przypadku gdy strona jest jeszcze dość młoda i początkująca warto jednak unikać fraz najbardziej popularnych. To dość oczywiste, że na hasło „meble” będzie się pozycjonować całe mnóstwo stron internetowych, więc w tym przypadku konkurencja okaże się tak duża, że nasze działania najprawdopodobniej nie przyniosą żadnych efektów.
Pozycjonowanie stron internetowych musi być przemyślane pod każdym najmniejszym nawet względem. Nie ma sensu tracić czasu na pozycjonowanie strony na słowa kluczowe, które i tak niczego nam nie dadzą.